Det er en fantastisk dag for den ægte danske transport. Og helt sikkert en rigtig dårlig dag for mafiaen i Padborg. Snart er det forhåbentligt slut med at køre efter laveste fællesnævner.
For 11 år siden, i 2009 startede vi Transport & Miljø op, ved et møde på DTC i Vejle. TM hjemmesiden blev sat igang, og mange fustrerede chauffører meldte sig på og fulgte siden. Ofte fik vi i admin gruppen at vide at det ikke nyttede noget, og at der ingen sammenhold var. Den sidste høre vi stadig.
På trods af at ingenting nytter noget, og at der ingen sammenhold er, må det siges at et langt sejt arbejde har båret frugt. OG nej, TM har ikke været alene om tingene, men vi har været med til at skubbe kraftigt til udviklingen, sammen med både ja-huer og nej-huer. Alle har givet input, som har været brugbare i kampen, ja selv "Fifle" fra ITD, alias deres kommunikations chef ....
Der har gennem de 11 år været rigtigt mange "dårlige sager" i branchen, og rigtigt mange modvillige politikkere i folketinget. I 2009 havde vi en snork sovende fagbevægelse, og en vognmands branche som af skræk for at miste kunder ikke turde gøre noget ved forholdene. Til syneladende var logikken blandt vognmænd at en konkurs var bedre.
En ting vi i admin gruppen for TM lærte meget hurtigt, var at når ITD hylede havde vi ramt noget rigtigt. Og det må siges at de hyler nu.
Det er et fantastisk godt arbejde der er lavet af Landsklubben, 3F og DA i forhold til det politiske system. Det er en super god dag for Danske chauffører og vognmænd idag, altså de rigtige vognmænd, ikke dem med en masse postkasser rundt i Europa.
En masse huller bliver idag lukket nationalt, og forhåbentligt bliver resten lukket af EU vejpakken senere på året. For der bliver med den nye transport aftale lukket huller. Man behøver ikke engang at læse lovudkastet, man kan blot se nyhederne, for at konstaterer, at Kurt Larsen DSV, Muggenz fra HPT, og Trine Schiørring Plesner fra ITD, alle som en hyler om højere priser, og nærmest ragnarock.
Problemet er for disse "klynkere" er at deres forretnings grundlag er ved at være trukket væk under fødderne på dem, og at de nu skal til at konkurrerer på lige vilkår med de seriøse vognmænd, som på trods af disse lurvede forretningsfolk har overlevet, og betalt deres danske chauffører en ordentlig løn. De skal nu til at konkurrerer på kvalitet og ikke på dårlig løn og arbejds vilkår.
Der er ingen der forbyder postkasse vognmændene at fortsætte med at bruge deres "dygtige" Fillipinere, og øst chauffører .... de skal blot gøre det til samme pris som vi som danskere koster, og på samme arbejds vilkår.
På trods af at der ingen sammenhold er blandt danske chauffører og ægte danske vognmænd, og på trods af at det ikke nytter noget at gøre noget, kan jeg kun sige til alle Danske chauffører og vognmænd på gule plader : STORT TILLYKKE med sejren over de lurvede vognmænd og deres organisationer !
KE
Kommentarer
Send en kommentar