Jeg ved ikke om der er andre end mig som har bemærket, at vi kommer til at stå overfor en hidtil uset udfordring, når den vanlige rasteplads krig starter med campisterne, som absolut insisterer på at bruge lastvogns P Pladserne. Efter loven er de forbeholdt lastbiler, og må IKKE benyttes af andre. Se link :
https://acr.dk/wp-content/uploads/2017/06/16-11060-14-09-Uddybning-af-reglerne-om-parkering-af-autocampere1.pdf
Det er ikke et ukendt fænomen at den siddende transportminister, samt hans parti fæller, har haft et mildest talt anstrengt forhold til det danske transport erhverv, da vi i branchen har kæmpet særdeles hårdt imod social dumping, og grov udnyttelse af udenlandske vejslaver. Det må siges at VLAK regeringen har gjort hvad de kunne for at tækkes såkaldte "Danske " vognmænd, med speciale i udenlandske postkasser.
Ikke mindst har de prøvet at bevise at de bekæmper social dumping, ved at lave 25 timers begrænsninger på rastepladserne, hvilket nærmest alle i branchen har fortalt ikke ville have en anden effekt end at man flytter problemerne ud i industri områderne. Dette har så medført at nogle kommuner har taget lige så tåbelige skridt til at lave totalt standsnings, og parkerings forbud for lastbiler over alt. Det betyder så en voldsom chikane af både chauffører som ofte kommer til en virksomhed, hvor ramperne er optaget, og derfor må holde ulovligt på vejen udenfor virksomheden for at afvente en ledig rampe.
Jeg ved ikke om det er Transport minister Ole B Olesen`s sidste hævn over danske "utilpassede" chauffører, inden han forhåbentligt forsvinder ud i glemslen, at der nu fra og med camping sæsonen i år har startet en åben krig om de i forvejen alt for få P pladser for lastbiler. Man har på stort set alle motorvejs rastepladser fjernet lastvogns henvisningen, således at det som tidligere var forbeholdt lastbiler, nu må benyttes af alle. Se billede, og bemærk selv når du kommer rundt, endnu engang er vi som chauffører i Danmark udsat for stats chikane.
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det, andet end TAK FOR LORT til den afgående regering.
Man har givet os 25 timers P begrænsning i stedet for overholdelse af 45 timers weekend hvil
Man har givet os bøder på 2040 DKR for at holde uden for P Pladserne
Og nu men ikke mindst har man så frigivet de i forvejen alt for få P pladser til Hr og Fru turist
Byd gerne ind med din mening om tingenes tilstand. Jeg håber virkeligt at nogen i den nærmeste fremtid finder en løsning på de her ting, ellers er jeg bange for at det politiske system får held af at få afviklet alt dansk transport, med danske chauffører. Fortsætter det her cirkus, bliver jeg også en af de som forlader branchen.
KE
Det er sørgelig, at Myndighederne ikke vil lytte til de som er berørte af den situation, men tager nogen beslutninger som man skulle tro en vist Postkasse-Vognmand i Flensborg som tilfældigvis også har været et trofast Medlem af Byrådet i Bov Kommune hvor vedkommende har en ejerdel i et stort Speditionsfirma med Køl & Frysetransporter som speciale. Der vil nok ikke blive ændret noget som helst så længe der sidder politikere der kun tænker og går ind for Luftkasteller, og Chaufførerne ikke har modet til at lave Punktstrejker rundt om i Landet indtil der kommer en løsning som fritager Chaufførerne for at få bøder og Campisterne tvinges ind på Campingpladserne hvor de rettelig hører hjemme. Der er fra Chauffør-siden prøvet og afprøvet mange forskellige modeller for at de kan overholde Færdselsloven og K/H-tiderne, men uagtet det, så bliver man ved med at ændre på forholdene såles at chaufførerne føler sig Chikaneret og hele tiden føler at de skal stå med det ene ben i Spjældet så snart de møder på arbejdet, prøv at gøre det ved Erhvervslivet, så flytter de straks til Udlandet, for de vil ikke finde sig i sådan en behandling eller Forretningsdrivende der lukker biksen fordi de heller ikke vil finde sig i sådan en behandling. Luk 3-4 færdsels-Knudepunkter ad gangen på ubestemt tid, så skal forholdene nok blive ændret, det skal selvfølgelig være steder hvor det har en effekt så det kan mærkes, og det er Fyraftestrafikken og Morgentrafikken ganske meget modtagelige over for.
SvarSlet